Kurs SketchUp dla początkujących

Jak renderować obrazy z modeli 3D w programie SketchUp?

Modelowanie 3D to popularna technika wykorzystywana do tworzenia projektów wizualnych produktów i budynków. SketchUp to oprogramowanie, którego można używać do renderowania modeli 3D.

Modelowanie 3d:

  • Za pomocą programu SketchUp możesz tworzyć modele 3D wszystkiego, od mebli po budynki, a nawet samochody.
  • Można go również używać do generowania planów projektów budowlanych lub projektowania własnego domu.
  • Możesz także użyć go do tworzenia animacji i dodawania ich do swoich prezentacji.

Oto niektóre z rzeczy, o których należy pamiętać podczas renderowania modeli 3D:

  • SketchUp ma wbudowany renderer, którego można używać do renderowania obrazów i animacji. Nie zaleca się używania tego renderera w przypadku dużych projektów, ponieważ ma on ograniczone możliwości i wymaga dużej ilości zasobów.

Jak edytować modele 3D w programie SketchUp?

SketchUp oferuje szeroką gamę narzędzi do edycji modeli, dzięki czemu są one bardziej realistyczne i idealne do użytku w prawdziwym świecie. Narzędzia te są dostępne w samym oprogramowaniu lub można je pobrać oddzielnie ze strony internetowej SketchUp.

Narzędzia SketchUp do edycji modeli i uczynienia ich bardziej realistycznymi są następujące:

  • SketchUp Make: Narzędzie pomaga użytkownikom uczynić ich modele bardziej realistycznymi, dodając tekstury, światła, kamery i ludzi do ich projektów. Pomaga także użytkownikom edytować materiały modelu, aby upewnić się, że wyglądają tak, jakby zostały zaprojektowane dla konkretnego projektu.
  • SketchUp Make Materials: To narzędzie pomaga użytkownikom sprawić, że ich model będzie wyglądał tak, jakby został zaprojektowany dla konkretnego projektu, dodając do niego tekstury i materiały.

Narzędzia SketchUp są przydatne na wiele sposobów, takich jak:

  • dodawanie tekstur do modelu,
  • dodawanie efektów świetlnych do modelu,
  • dodawanie detali do modelu,

Przypadki użycia narzędzi SketchUp są nieograniczone, od projektowania architektonicznego po projektowanie produktów, projektowanie wnętrz po gry i produkcję filmów.

tworzenie bryl sketchUp

Jak modelować przestrzenne obiekty w programie SketchUp?

SketchUp to narzędzie do modelowania 3D, które jest przydatne dla architektów, inżynierów i projektantów produktów. Z tego przewodnika dowiesz się, jak renderować modele w programie SketchUp.

Pierwszym krokiem w renderowaniu modelu jest stworzenie sceny. Możesz to zrobić, importując model 3D lub tworząc go od podstaw. Drugim krokiem jest ustawienie rzutni i kąta kamery. Ustawienie kąta kamery można wykonać, dostosowując suwak FOV (pole widzenia) na pasku narzędzi lub używając narzędzia kamery na kółku przewijania myszy.

Wreszcie nadszedł czas, aby dodać trochę świateł i materiałów! Ten proces obejmuje dodawanie świateł o różnych właściwościach i materiałach, które wpływają na to, jak światło się od nich odbija i jak reagują z innymi materiałami w scenie.

SketchUp - Tworzenie brył

Za pomocą programu SketchUp możesz łatwo tworzyć własne, niestandardowe bryły, aby model był bardziej realistyczny. Za pomocą odpowiednich narzędzi możesz nawet stworzyć model z prostych kształtów, takich jak sześciany i kule.

Jeśli chcesz tworzyć własne, niestandardowe bryły, musisz wziąć pod uwagę wiele rzeczy. Na przykład wymiar bryły powinien być oparty na wielkości modelu i jego złożoności. Należy również wziąć pod uwagę rozmiar modelu, ponieważ może on wpłynąć na czas potrzebny na ukończenie procesu.

Aby rozpocząć, otwórz plik "Samouczek SketchUp - Custom Solids 1.skp" z linku poniżej. Ten plik zawiera prosty model domu z drzwiami wejściowymi, oknami i dachem.

  • Krok 1: Wybierz narzędzie Prostokąt, naciskając klawisz R na klawiaturze lub klikając ikonę narzędzia Prostokąt na pasku narzędzi u góry interfejsu programu SketchUp.
  • Krok 2: Kliknij i przeciągnij dwa punkty narożne prostokąta, aby nadać mu kształt kwadratu (lub naciśnij Shift + C, aby uczynić go kwadratem).
  • Krok 3: Przeciągnij dwa inne punkty narożne, aby utworzyć mniejszy prostokąt wewnątrz większego prostokąta (lub naciśnij Shift + D, aby go zmniejszyć).

Komentarze do wpisu